ARTICLES

Print ISSN 2288-4289|Online ISSN 2671-6488

home
Vol.28No.12024
발달장애 학생 대상 산림복지 프로그램 효과분석 도구 개발 Development of Tools for Effectiveness Analysis of Forest Welfare Programs for Students with Developmental Disabilities
발달장애인 평생교육 프로그램 평가지표의 내용타당도 검증 연구 A Study to Verify the Content Validity of Evaluation Indicators for Lifelong Education Programs for People with Developmental Disabilities
Independence and Life Satisfaction among Adults with Developmental Disabilities: A Comparison between Young Adults and Middle-aged and Older Adults 발달장애인의 자립과 삶의 만족도: 청년 집단과 중고령 집단 비교
발달장애인의 장애수용이 삶의 만족도에 미치는 영향: 자아존중감의 매개효과 Effect of Disability Acceptance on Life Satisfaction among People with Developmental Disabilities: Focusing on Mediating Effects of Self-esteem
성인 발달장애인 부모의 자녀 양육과 자기 성장에 관한 존재론적 탐구 An Ontological Exploration of the Child Rearing and Self-Growth of Parents with Developmental Disabilities
성인발달장애인의 원예 보조강사 활동에 대한 적합성 연구 A Study on the Appropriateness of Gardening Assistant Instructor Activities of Adult Developmentally Disabled Persons
성인발달장애자녀를 돌보는 부모의 삶의 만족도에 영향을 미치는 요인 Factors Influencing Life Satisfaction among Parents Caring for Adult Children with Developmental Disability
신경다양성운동과 신경다양인의 교육에 관한 고찰: 장애의 사회적 모델, 인간 기능성 관점, 체화주의를 중심으로 A Review on the Neurodiversity Movement and Education for the Neurodivergent: Focus on Social Model of Disability, Human Functioning Perspective, and Embodimentism
여성 발달장애인과 비장애인의 통합 자조모임 참여 경험 및 인식 고찰 A Study on the Experience and Perceptions of Women with Developmental Disabilities and Non-Disabled Women in Integrated Support Groups
장애통합어린이집 보육교사가 작성한 개별화교육계획(IEP) 종단 질적 연구 Longitudinal Qualitative Study of Individualized Education Program (IEP) Written by Childcare Teachers in an Integrated Daycare Center
장애인주간보호시설 종사자의 발달장애인 자기결정권 지원 경험에 관한 연구 A Study on the Experience of Supporting the Right to Self-Determination of Persons with Developmental Disabilities by Social Workers at Day Care Centers for Disabled Persons
전국 장애학생 e페스티벌에 대한 장애학생의 인식 및 요구 Perceptions and Demands of Students with Disabilities Regarding the National Disability Student e-Festival
증강현실을 활용한 조음 지도 기반 읽기 중재가 발달장애 학생의 문자 해독에 미치는 효과 The Effects of an Articulation Instruction-based Reading Intervention Using Augmented Reality on Letter Decoding of Students with Developmental Disabilities
G광역시 특수교육지원센터 역할 및 운영과 특수교육원 설립에 대한 장애인 부모들의 인식 연구 G Metropolitan Special Education Support Center Role and Operation Division Research on the Perceptions of the Parents of Persons with Disabilities on the Establishment of Special Education Centers
하노이탑 게임이 경도지적 장애와 ADHD 복합증상 청소년의 실행기능에 미치는 효과 Effects of Hanoi Top Games on the Executive Function of Adolescents with Mild Intellectual Disorder and ADHD Complex Symptoms
발달장애인 생애주기 기반 맞춤고용 문화 관점에서 본 지원센터와 평생교육센터 간 통합 연계 운영 방략 탐색 Exploring Strategies for Integrated Linkage Operation Between Support Centers and Lifelong Education Centers from the Perspective of a Culture of Life Cycle-Based Customized Employment for Persons with Developmental Disabilities