ARTICLES

Print ISSN 2288-4289|Online ISSN 2671-6488

home
Vol.29No.12025
경계선급 지적기능성 언론 기사에 대한 텍스트마이닝 분석 A Text Mining Analysis of News Articles on Borderline Intellectual Functioning
국내 초등 통합교육 교수 프로그램의 효과에 대한 메타분석 A Meta-Analysis on the Effectiveness of Teaching Programs for Inclusive Education in Korean Elementary Schools1)
발달장애 아동의 초등학교 전환 준비에 대한 학부모와 특수교사의 경험과 지원요구 고찰 Qualitative Inquiry on the Experiences and Support Needs of Parents, Special Educaiton Teachers Regarding Preparation for Elementary School Transition of Children with Developmental Disabilities
발달장애인 그림직업흥미검사 최신화 및 접근성 향상을 위한 델파이 연구 A Delphi Study on Updating and Enhancing Accessibility of the Pictorial Vocational Interest Test for Individuals with Developmental Disabilities
발달장애인 평생교육의 성과와 개선점에 대한 부모의 인식 Parents’ Perceptions of the Outcomes and Limitations of Programs in Lifelong Education Centers for Individuals with Developmental Disabilities
발달장애인과 가족을 위한 작업 회복 지원 캠프가 양육자의 정신건강에 미치는 영향: Stay Strong Together 캠프 사례 The Effects of an Occupational Recovery Support Camp for Individuals with Developmental Disabilities and Their Families on Caregivers’ Mental Health: Insights From The Stay Strong Together Camp1)
발달장애인법 제정 이후 발달장애인 전환교육의 국내연구 동향 분석: 생애주기별 교육 접근을 중심으로 Analysis of Domestic Research Trends in Transition Education for Individuals with Developmental Disabilities Following the Enactment of the Developmental Disabilities Act: Focusing on a Life Cycle-Based Educational Approach
발달장애인을 대상으로 한 치유농업(Agro-healing) 프로그램의 체계적 고찰 A Systematic Review of Agro-Healing Programs for Individuals with Developmental Disabilities
부모 역량 척도 관련 연구의 특성 분석 Characterizing Research on Parent Competency Scales
성인발달장애자녀를 둔 부모의 노후불안이 삶의 만족도에 미치는 영향: 가족지원서비스 접근성의 매개효과 The Impact of Aging Anxiety on Life Satisfaction Among Parents of Adult Children with Developmental Disabilities: The Mediating Effect of Accessibility to Family Support Services
스포츠리듬트레이닝이 성인기 발달장애인의 건강 체력과 주의력에 미치는 영향 The Effects of Sports Rhythm Training Program on Health Related Physical Fitness and Attention of Adults with Developmental Disabilities1)
한국장애인고용공단(KEAD)과의 협약을 통한 발달장애 분야 공동 교육과정 운영 사업 전략: (중등·직업) 특수교육과를 중심으로 A Strategic Study on the Operation of a Joint Curriculum for the Field of Developmental Disabilities through an Agreement with the Korea Employment Agency for Persons with Disabilities (KEAD): Based on the Department of Secondary and Vocational Special Education
의학교육과정 초기의 공감교육: 의과대학과 장애인종합복지관의 공동 교과목 개발과 시행 경험 중심으로 Empathy Education in the Early Stage of Medical School Curriculum: Development and Implementation of a Joint Course between a Medical School and a Community Rehabilitation Center
인트라버벌 웨빙 절차가 자폐스펙트럼장애 아동의 인트라버벌에 미치는 효과 Effectiveness of Intraverbal Webbing Procedure on Intraverbal in Children with Autism Spectrum Disorders
장애아동 및 청소년의 장애수용과 삶의 만족도 관계에서 자아존중감 및 가족관계의 병렬다중매개효과 The Multiple Parallel Mediating Effects of Self-esteem and Family Relationship in the Relation between Disability Acceptance and Life Satisfaction of Children and Adolescents with Disabilities
중년 발달장애여성의 드론축구 프로그램이 지각운동능력에 미치는 영향 The Effects of Drone Soccer Program on Perceptual Motor Ability in Middle-aged Women with Developmental Disabilities
지적장애 학생의 설명글 쓰기 유형별 프로파일 분석 A Profile Analysis of Expository-Text Writing Types among Students with Intellectual Disabilities
청년과 중장년 발달장애인의 자립생활능력 수준에 따른 하위집단 분류 및 예측요인 탐색 Analyzing Characteristics Independent Living Ability in Young Adult and Middle-Aged Adult with Developmental Disabilities
통합교육적 관점에서 독일 제3제국 시대 특수교육 정책의 특성에 관한 일 연구 A Study on the Characteristics of Special Education Policy in the Third Reich of Germany from an Inclusive Educational Perspective
특수학교에서의 긍정적 행동중재 및 지원에 관한 국내연구 동향 분석 A Review of the Literature on Positive Behavioral Interventions and Supports in Special Schools in South Korea
학령기 이후 발달장애인 대상 계속 교육에 대하여: 자폐성장애부모의 내러티브를 중심으로 About Continuing Education for Children with Developmental Disabilities after School Age: Focusing on the Narratives of Parents of Individuals with Autism Spectrum Disorder(ASD)
한국판 바인랜드 적응행동척도 3판의 변별타당도: 특수교육 집단을 대상으로 Discriminant Validity of the Korean Vineland Adaptive Behavior Scales-Third Edition(K-Vineland-3): For Special Education Students