ARTICLES

Print ISSN 2288-4289|Online ISSN 2671-6488

home
Vol.28No.32024
멀티미디어 동화를 활용한 과제수행이 지적장애 아동의 친사회적 행동에 미치는 영향 The Effect on Prosocial Behavior of Children with Intellectual Disabilities with the Project Using a Multimedia Fairy Tale
발달장애 고등학생의 여가스포츠 경험 분석 Analysis of Leisure Sports Experiences of High School Students with Developmental Disabilities
발달장애아동 및 청소년의 자기결정권 지원에 대한 특수교사의 인식 탐색 Exploration of the Perception of Special teachers on Supporting the Right to Self-determination of Children and Adolescents with Developmental Disabilities
발달장애인 가족들의 신체활동을 활용한 소집단 가족 프로그램 참여 경험에 관한 질적 연구 A Qualitative Study on the Experiences of Participating in Small group Family Programs utilizing physical activity for Families of Persons with Developmental Disabilities
발달장애인의 지역사회 독립주거 경험 및 지원요구에 대한 질적 메타분석: 당사자, 가족 및 서비스 종사자를 중심으로 A Qualitative Meta-Analysis of Community Independent Living Experiences and Support Needs for People with Developmental Disabilities: A Focus on People with Disabilities, their Families, and Service Workers
발달장애학생 부모교육 관련 중재 프로그램에 대한 최신 국내 실험연구 고찰 A Review of the Latest Experimental Studies on Intervention and Support Programs Related to Parent education of Students with Developmental Disabilities in Korea
발달지체유아 역사 교수ㆍ학습자료 개발을 위한 기초연구: 연구 동향 분석을 중심으로 Basic Research to Develop History Teaching and Learning Materials for Children with Developmental Delays: Focusing on Research Trend Analysis
심리운동 프로그램에서 동시촉진 전략이 발달장애아동의 참여행동에 미치는 영향 The Effects of a Psychomotorik Program Applying a Simultaneous Promotion Strategy on the Participation Behavior of Children with Developmental Disabilities
10주간의 드론축구 프로그램이 발달장애인의 지각운동능력에 미치는 영향 Effect of a 10-week Drone Soccer Pogram on the Perceptual Motor Skills of Developmentally Disabled People
양육자가 실행하는 SCERTS 모델 기반 중재 프로그램이 자폐 아동의 언어 및 도전적 행동과 양육자의 양육효능감에 미치는 효과 Effects of a Caregiver-Implemented SCERTS Model-Based Intervention on Autistic Children’s Language, Challenging Behaviors, and Caregivers’ Parenting Efficacy
장애 청소년 성교육 강사의 성교육 경험에 대한 질적연구 A Qualitative Study on the Experience of Sexuality Education Instructors for Adolescents with Disabilities
장애학생 대학생활 체험 교육지원 대학생의 발달장애인 대학 입학과 대학생활 지원에 대한 인식 Perceptions of College Students who Provided Educational Support to Students with Disabilities in Experiential College Programs Regarding the College Admission and Life Support for People with Developmental Disabilities
중고령 지적장애인의 사회참여 변화 및 영향요인: 청장년과 비교 Changes in Social Participation and Influencing Factors among Middle-aged and Older Adults with Intellectual Disabilities: A Comparison with Young Adults
중등 특수학급 교원학습공동체의 교육과정 매핑 자료 활용에 관한 연구 A study on the use of Curriculum Mapping Data in a Secondary Special Class Teacher Learning Community
중증장애인 근로지원인의 발달장애 근로자 업무지원 경험 Experiences of Personal Assistants in Workplace in Supporting Work of Workers with Developmental Disabilities
코딩로봇을 활용한 문제해결 학습이 발달장애 학생의 학습 태도에 미치는 영향 The Effects of Problem-Solving Learning Using Coding Robots on the Academic Engagement of Students with Developmental Disabilities
키워드 네트워크 분석을 통한 경계선 지능인 관련 연구 동향 분석 Analysis of Research Trend on Individuals with Borderline Intelligence through Keyword Network Analysis
국내 통합교육 저해요인 관련 연구 동향 분석: 2001년 이후 연구를 대상으로 A Research Trend on the Studies Related to Obstructive Factors of Inclusive Education in Korea: Published in Korea Since 2001
특수학급에 근무하는 유아특수교사의 교권인식 탐색 Exploration the Perception of Educational Authority among Early Childhood Special Education Teachers Working in Special Classes
행동중재 관련 연수 이수 시간에 따른 사회복지 서비스 종사자의 발달장애 성인 공격행동에 대한 대응실태와 심리적 소진 경험 및 지원요구 A Study on the Response Status, Psychological Burnout Experience, and Support Needs of Social Welfare Service Workers Regarding Aggressive Behavior of Individuals with Developmental Disabilities Based on Training Hours in Behavioral Intervention
Exploring the Types of Links Between Life Cycle-Based Lifelong Education-Related Institutions through the Intervention of Support Centers for Persons with Developmental Disabilities 발달장애인지원센터의 개입을 통한 생애주기 기반형 평생교육 유관기관 간 연계 유형 탐색
UN의 통합교육 제안과 통합교육 개념의 확립과 확장의 필요성 The Proposal of Inclusive Education from the United Nations, and The Need to Establish and Extend a Concept of Inclusive Education